Službeno je otvoren Pelješki most!
Na ceremoniji otvaranja su sudjelovali brojni hrvatski dužnosnici, političari, predstavnici različitih organizacija i mnogi posjetitelji. Cijeli program su uljepšala brojna kulturna društva, glazbenici i plesači svojim predstavama i izvedbama. Jedno od iznenađenja je bilo prelijetanje akro grupe HRZ “Krila oluje”.
Uz dekor velikog vatrometa, prvi automobili koji su nakon otvaranja prešli most su automobili hrvatske proizvodnje – Rimac Nevera i automobil Nike Pulića. Nakon njih je most prešlo i stotinjak hrvatskih branitelja motociklista.
Pelješki most povezuje mjesto Komarna na kopnenoj strani i mjesto Brijesta na poluotoku Pelješcu. Ovim mostom će biti omogućen nesmetan prolazak iz unutrašnjosti Hrvatske do krajnjeg juga. Više neće biti potrebno prelaziti granicu u Neumu što će znatno ubrzati putovanje.
Ideja o Pelješkom mostu se pojavila devedesetih godina. Iako je kamen temeljac polagan nekoliko puta, u realizaciju se krenulo nakon pristupanja Hrvatske Europskoj uniji. Republika Hrvatska je tada osigurala 337 milijuna eura iz fondova EU, što je činilo 85% ukupne vrijednosti cijelog projekta. Izgradnja je započela u travnju 2018. Most je gradila kineska tvrtka CRBC.
Most je dugačak 2404 metra, širok je 21 metar, a visok 55m. Ima 12 stupova Zbog nestabilnog glinenog i muljovitog tla bilo je bitno učvrstiti most u tvrdo stabilno tlo. Zbog toga se most temelji na 12 metalnih pilona od kojih je najduži dugačak 131m. Piloni su izrađeni u Kini i dopremljeni u komadu na mjesto ugradnje. Najveći raspon između pilona je 258 metara.
Ovaj most će zasigurno poboljšati kvalitetu života na samom Pelješcu, ali i u cijeloj Dubrovačko-neretvanskoj županiji.